Културата е новата мода: Музеите в Китай привличат младите чрез VR и 3D анимация
Посещението на музеи се превърна в нова модна тенденция сред младите китайци, които предпочитат културата и историята пред претъпканите туристически места. Още преди „Златната седмица“ онлайн билетите за водещи музеи се разпродадоха бързо. Технологии като VR очила и 3D анимация обогатяват преживяването, като отговарят на нуждите на младите за по-дълбоко културно потапяне.

Снимка: КМГ Снимка: Китайска медийна група
Посещението на музеи се утвърждава като нова модна дестинация за младите китайци. Според доклад на КМГ, младото поколение все повече предпочита културата и историята пред традиционните и претъпкани туристически места. Този бърз възход на културния туризъм променя динамиката на пътуванията в страната.
Доказателство за огромния интерес е високото търсене на пропуски за водещите културни институции. Още преди началото на „Златната седмица“ в Китай, онлайн билетите за популярни музеи се разпродадоха бързо. Сред тези, които генерират най-голям интерес, са Националният музей на Китай и Забраненият град в Пекин, както и музеят в Шанси.
Младите посетители демонстрират ново ниво на ангажираност и подготовка. Те вече не искат просто да разгледат експозицията, а търсят по-дълбоко разбиране на културното наследство.
„Младите вече не искат просто да разгледат експозицията – подготвят се предварително и активно общуват с екскурзоводите, задавайки въпроси за културното значение на експонатите,“
— Цю Пин, заместник-директор на музея „Дзинцъ”
Технологиите играят ключова роля за обогатяване на преживяването и привличането на младежката аудитория. Музеите използват дигитализация, за да предложат по-потапящо и модерно пътуване във времето. Посетителите могат да използват VR очила, за да се потопят в атмосферата на древни пиршества. Други интерактивни прожекции позволяват на гостите да „свирят“ заедно с музикантите, изобразени върху стенописите.
Музеите в цялата страна активно залагат на дигитални изображения и 3D анимация, за да създадат ангажиращо преживяване. С този подход младите туристи търсят по-дълбок контакт с историята и културата на страната, превръщайки музеите във водеща дестинация за модерен и смислен отдих.